МОН розробило і винесло на громадське обговорення проект програми, щоб оцінити професійні компетентності вчителів початкової школи. Оцінювання буде проводитися у межах сертифікації. ETCetera ознайомився з документом та зупинився на методичних компетенціях. ВИКЛАДАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ Що має знати учитель: – вимоги до навчальних занять української мови в початковій школі; – типи та структура навчальних занять (уроків) з української мови; – методи, прийоми і форми організації навчальної діяльності учнів на заняттях з української мови; – методики навчання грамоти учнів початкової школи; – прийоми розвитку мислення і мовлення. – розуміти відмінності в інтегрованому та предметному вивченні української мови Що має вміти вчитель: – планувати навчальні заняття (уроки) з української мови; – розробляти мовно-мовленнєві вправи. ВИКЛАДАННЯ МАТЕМАТИКИ Що має знати учитель: – сучасні методичні системи навчання математики; – прийоми використання дидактичних засобів на навчальних заняттях (уроках) математики; – способи організації роботи з даними; – методи та прийоми розвитку критичного мислення. Що має вміти вчитель: – аналізувати та проектувати навчальні заняття (уроки) математики різних типів; – обирати методичні системи навчання математики; – обирати сучасні методики навчання математики з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей учнів; – аналізувати та розробляти уроки з математики різних типів; – моделювати власну діяльність та діяльність учнів на різних етапах уроку математики, під час розв’язування різноманітних математичних задач; – обирати дидактичні засоби для викладання окремих тем математики; – усвідомлювати необхідність застосування міжпредметних зв’язків у викладанні математики. ВИКЛАДАННЯ ІНТЕГРОВАНОГО КУРСУ «Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ» Що має знати учитель: – вимоги до матеріального забезпечення вивчення курсу; – етапи проектної діяльності, методи та прийоми роботи на кожному етапі проекту; – прийоми навчання учнів через діяльність та гру; – методику формування природничих, інформатичних та соціальних уявлень та понять; – етапи створення Лепбуків. Що має розуміти вчитель: – логіку формування природничих та соціальних уявлень та понять в учнів; – важливість екологічної освіти на навчальних заняттях курсу «Я досліджую світ». – доцільність курсу «Я досліджую світ» для розвитку алгоритмічного, системного й обчислювального мислення учнів. Що має уміти вчитель: – планувати та розробляти навчальні заняття з інтегрованого курсу «Я досліджую світ»; – планувати та розробляти екскурсії (природничі, культурознавчі, виробничі, сільськогосподарські); – формулювати проблемні ситуації та проблемні запитання; – аналізувати інтелектуальні карти для організації навчального змісту курсу, – аналізувати доцільність використання конкретного обладнання під час вивчення окремих тем курсу «Я досліджую світ». ЯКІ ЩЕ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПЕРЕВІРЯТИМУТЬ? Психолого-педагогічні компетентності: – Планування та здійснення освітнього процесу. – Забезпечення і підтримка навчання, виховання і розвитку учнів в освітньому середовищі і родині. – Педагогічна діагностика. – Створення освітнього середовища. Інклюзивна освіта. – Проведення педагогічних досліджень. Предметні компетентності: – Мовно-комунікативна компетентність. – Математична компетентність. – Компетентність у галузі природничих наук. – Громадянська та історична компетентність. – Соціальна та здоров’язбережувальна компетентність. – Інформатично-цифрова компетентність.
|