Головна | Реєстрація | Вхід | RSSП`ятниця, 19.04.2024, 19:31

Сайт вчителя 

початкових класів

Гури Світлани Миколаївни 

Меню сайту
Вікепедія

Wikipedia

Корисні сайти
Міністерство освіти і науки України Департамент науки і освіти Харківська академія неперервної освіти Відділ освіти Валківської РДА Освіта.ua Картинки по запросу картинка олександрівська школа Олександрівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені І.С.Буряка Урядовий сайт
Нова школа
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Онлайн-курс
Онлайн-курс для вчителів початкової школи
PISA
PISA
Сайт існує

Для майбутніх першачків

Картинки по запросу перше вересня

Підготовка дитини до школи

Десять днів з майбутніми першокласниками

http://vborisenko.blogspot.com 

Творчі способи навчання дитини літер алфавіту

1. Виготовте свій ексклюзивний буквар

2. У поїздках грайте у гру «Розшукай літеру»

3. Співайте пісні про алфавіт

4. Грайте у гру за допомогою карток

5. Випікайте печиво у формі літер

6. Зробіть алфавітний фотоколаж

7.«З «А» починається акула»

8. Грайте в алфавітне лото

9. Малювання алфавіту пальцями

10. Грайте в алфавітні хованки

Опис перелічених ігор тут:   http://childdevelop.com.ua/articles/edu/891/
 

Готовність дитини до школи

Бути готовим до школи - не означає вміти читати, писати та рахувати. Бути готовим до школи - означає бути готовим усього цього навчитись
    Сьогодні усі батьки серйозно готуються до вступу дитини у школу: витрачається чимало коштів на придбання всього необхідного, ретельно обирають навчальний заклад, дитині дають цінні настанови. Але ж просто вдягнути дитину у красиву форму, дати до рук модний ранець із різнобарвними зошитами – цього не достатньо. Дуже важливо – психологічно підготувати дитину до школи. Саме психологічний аспект допомагає дитині навчатись чи, навпаки, гальмує навчання, незважаючи на хороші інтелектуальні дані.
   Що ж це таке, психологічна готовність дитини до школи? Це необхідний і достатній рівень психічного розвитку дитини для засвоєння шкільної програми в умовах навчання в чималому колективі однолітків. Психологічну готовність можна сформувати ближче до семи років шляхом розвивальних занять .
   Психологія, як наука, виділяє два аспекти психологічної готовності дитини до навчання у школі: особистісний (мотиваційний) та інтелектуальний. На інтелектуальному рівні в дитини має бути певний рівень розвитку пізнавальних процесів (пам'ять, мислення, логічні зв'язки, мовлення, увага тощо). На мотиваційному – дитина має бути готова до зміни власної соціальної позиції, дуже важлива наявність бажання вчитись. Дитина може з радістю піти до школи, але це ще не означає, що дитина бажає чи готова вчитись. Ходити до школи й навчатись у школі - дві різні речі.
  До успішного навчання у школі дитину слід підготувати, допомогти їй розвинути власні навчальні здібності. Дати поштовх до розвитку, а не навчати програмі першого класу вже в дитячому садочку. Навчання шкільній програмі до першого класу завдає дитині величезної шкоди, а саме її самооцінці, оскільки вчитись дитині належить тоді, коли в неї достатньо зрілі та розвинені для цього навчальні процеси. Також дитині знадобиться вміння долати труднощі, доводити розпочату справу до завершення.
  Для успішного розв'язання задач у майбутньому дитині необхідні розвинені аналітичні навички: уміння порівнювати, робити висновки та узагальнювати. Для розвитку цих здібностей достатньо прочитати дитині книжку та попросити її переказати те, що вона запам'ятала, відповісти на деякі запитання батьків чи вихователя за змістом книжки. Це допомагає дитині розвинути вміння аналізувати зміст прочитаної книги, а значить, і зміст задач у майбутньому. Також це сприяє формуванню зв'язного мовлення, поповнює словниковий запас дитини новими словами, допомагає сформувати увагу. уміння зосереджуватись, пам'ять, потребу в пошуку відповідей на запитання, а також формує вміння керувати своєю поведінкою, виконувати певний час не дуже цікаві вправи. Усі ці навички слід виробляти через щоденну гру (ігри, ліплення, аплікація, спільне читання, спілкування під час прогулянки), а не у формі епізодичного навчання.

Особистісна готовність – це потреба спілкуватися з однолітками, здатність виконувати роль учня, адекватність самооцінки дитини. Важливо створити мотивацію для дитини, щоб у неї виникло бажання вчитись, пізнавати щось корисне й важливе. У цьому їй допоможе розповідь батьків про школу. Але це допоможе тільки в тому разі, якщо батьки не будуть дитину лякати школою, намагаючись привити серйозне ставлення до навчання, а дадуть дитині яскравий образ позитивної моделі шкільного життя

 

ПРОПИСИ  ДЛЯ ТРЕНУВАННЯ ПАЛЬЧИКІВ. 

                                                 Можна завантажити і роздрукувати.

Шановні батьки. Дані прописи призначені для розвитку дрібної моторики рук малюка,

 координації рухів руки, розвитку просторового орієнтування в лініях аркуша, для формування графічних навичок  у дошкільників.


1.https://docs.google.com/viewerng/viewer?url=https://docs.google.com/uc?authuser%3D0%26id%3D0BzgE_HnM8FPWWHdDbVlSWU5hSm8%26export%3Ddownload

2.https://docs.google.com/viewerng/viewer?url=https://docs.google.com/uc?authuser%3D0%26id%3D0BzgE_HnM8FPWbHUyQ0l0cWZJbGM%26export%3Ddownload

3.http://www.liveinternet.ru/users/maknika/post258206349/

 

ДЕСЯТЬ ЗАПОВІДЕЙ ДЛЯ МАМИ Й ТАТА МАЙБУТНЬОГО ПЕРШОКЛАСНИКА

1.    Починайте «забувати» про те, що Ваша дитина маленька. Давайте їй посильну роботу вдома, визначте коло її обов’язків. Зробіть це м’яко: «Якщо ти в нас уже великий, ми навіть можемо довірити тобі мити посуд».
2.     Визначте загальні інтереси. Це можуть бути як пізнавальні інтереси (улюблені книги, ігри, мультфільми), так і життєві (обговорення сімейних проблем).
3. Залучайте дитину до економічних питань родини. Поступово привчайте порівнювати ціни, орієнтуватися в сімейному бюджеті (наприклад, давайте гроші на хліб або морозиво, коментуючи суму).
4.  Не лайте, а тим  більше – не ображайте дитину в присутності сторонніх. Поважайте почуття і думки дитини. На скарги з боку оточуючих відповідайте: «Спасибі, ми поговоримо на цю тему.»
5.   Навчіть дитину ділитися своїми проблемами. Обговорюйте з нею конфліктні ситуації, що виникли з однолітками та дорослими. Щиро цікавтеся її думкою, тільки так можна сформувати в неї правильну життєву позицію.
6.    Постійно говоріть з дитиною. Розвиток мовлення – запорука успішного навчання. Були в театрі, цирку, кіно – нехай розкаже, що найбільше сподобалось. Слухайте уважно, ставте питання, щоб дитина відчувала, що це  Вам цікаво.
7.     Відповідайте на кожне питання дитини. Тільки в цьому випадку  її пізнавальний інтерес ніколи не згасне.
8.  Намагайтесь хоч іноді дивитись на світ очима Вашої дитини. Це основа взаєморозуміння.
9.  Частіше хваліть дитину. Підтримуйте віру в себе. На скарги, що щось не виходить,  відповідайте: «Вийде обов’язково, тільки треба ще раз спробувати». Формуйте високий рівень домагань. І самі вірте, що Ваша дитина може все, потрібно лише допомагати. Хваліть словом, усмішкою, ласкою й ніжністю.

10.  Не будуйте Ваші взаємини з дитиною на заборонах. Погодьтеся, що вони не завжди розумні. Завжди пояснюйте причину Ваших вимог, якщо можливо, запропонуйте альтернативу. Повага до дитини зараз – фундамент шанобливого ставлення до Вас сьогодні і в майбутньому.

ПОКАЗНИКИ  РОЗВИТКУ ДИТИНИ У  6 РОКІВ

Пізнавальна діяльність:
 
1.Знає  імена та по- батькові батьків, дідусів, бабусь, знайомих, своє по батькові. Розуміє родинні зв'язки (бабуся - мамина мама, дядько Вітя- мамин брат).
2.Починає  орієнтуватися в місті: запам'ятовує дорогу куди-небудь після декількох повторень цього шляху, знає назву своєї зупинки транспорту, прилеглих вулиць.
3.Знає назви місяців, може сказати, який сьогодні день тижня, місяць, які свята бувають взимку, навесні.
4. Пам'ятає назви книг, які йому читали, може відповісти на питання, куди він їздив минулого літа, в минулі вихідні.
5.Починає розуміти час.
6.Може запам'ятати слово, сам підбираючи картинку, таку, яка нагадає слово і пояснити цей зв'язок. Наприклад, треба запам'ятати слово "пожежа" - дитина вибирає картинку із зображенням газети і пояснює "папір добре горить". Може встановити кілька таких зв'язків, а через 40 хвилин за картинками згадати слова.
7.Може  вгадати предмет за ознаками (зелений, товстий, довгий овоч- огірок).
8. Відрізняє форму слова від його змісту (яке слово довше - година або хвилина? Змія або черв'ячок?).
9.Порівнює  пари слів, називаючи не тільки відмінності, але і схожість (ромашка і кульбаба це квіти, ромашка біла, а кульбаба - біла, у ромашки є серединка, а у кульбаби немає і т.д.).
10.Розуміє складні мовні конструкції: "Саша пішов гуляти після того, як подивився телевізор. Що Саша робив раніше? Гуляв чи дивився телевізор?".
11.Встановлює  причинно-наслідкові зв'язки і закономірності (Вова кинув у воду монетку - монетка потонула. Кинув цвях - він потонув. Мама сказала, все залізні предмети тонуть. Потоне чи ні маленька залізна кнопочка? Маша виглянула у вікно і сказала - вночі був дощ. Що побачила на вулиці Маша?).
12.Може  підбирати слова на певний звук, придумувати слова із заданою кількістю звуків, ділити слова на звуки К-А-Ш-А.
13.Уміє  складати і віднімати в межах 10. Може вирішувати непрямі завдання. (На гілці сиділи пташки. До них прилетіли ще 2 пташки і всього стало 5 пташок. Скільки пташок спочатку сиділо на гілці?)
14. Малює, конструює, ліпить за умовою, яке задає дорослий.
Моторика:
1.Стрибає  через скакалку, влучає в рухомий об'єкт (комп'ютерні ігри з пістолетом), катається на двоколісному велосипеді.
2.З’єднує  прямою лінією точки, що знаходяться на відстані 6-8 см один від одного.
3.Копіює  орнаменти, складні геометричні фігури (трапеція, п'ятикутник).
4. Синхронно двома руками приставляє кожен пальчик до великого пальця.
Образотворча діяльність:
1.Аккуратно розфарбовує, штрихує, може довільно змінювати силу тиску на олівець (товсті і тонкі лінії).
2.Малює  за завданням дорослого палички однакової висоти, копіює зразки (кружечки, квадратики), дотримуючись розміру.
3.Може  продовжити заданий орнамент, повторити контур "звивисті доріжки".
Гра:
Стають доступними настільні ігри з правилами: доміно, шашки, карти.
Грає в школу, приймаючи на себе роль вчителя.
Спілкування:
Легко включається в спільну гру з дітьми, може домовитися з партнером про спільні дії, добре розуміє вказівки не дуже знайомих людей в організації будь-якої діяльності. У присутності батьків може по суті відповідати на питання зовсім незнайомих людей.
Навички:
Може виконувати складні інструкції (У лівому верхньому шухляді письмового столу в червоній коробці лежать олівці. Принеси мені жовтий.). Розбивання інструкції на етапи: відкрий ящик столу, знайди коробку і т.д. не допускаються. Засвоює послідовність операцій при виконанні простих побутових дій.
Показники розвитку уваги.
Діти цього віку здатні до довільної уваги, проте стійкість її ще невелика (10-15 хвилин) і залежить від умов та індивідуальних особливостей дитини. Кількість одночасно сприйманих об'єктів невелика (1-2). Діти цього віку не здатні швидко і часто переключати увагу з одного об'єкта або виду діяльності на інший.
До шести років діти повинні:
1.Виконувати  завдання, не відволікаючись протягом 15 хвилин;
2.Утримувати  в полі зору 8-10 предметів;
3Знаходити 7-8 відмінностей між предметами;
4.Виконувати  самостійно завдання за запропонованим зразком;
5.Уміти знаходити однакові предмети.
Показники розвитку пам'яті:
До шести років діти повинні:
1.Уміти  запам'ятовувати не менше 7-8 запропонованих предметів або названих слів;
2.Уміти  запам'ятовувати і розповідати вірші, потішки, загадки;
3.Переказувати  близько до тексту розповідь або казку;
4.Запам’ятовувати  ряди цифр (від 4 до 6) зорово і на слух;
5. Запам’ятовувати  і повторювати фрази, що складаються з 7-8 слів;
6.Розповідати  про події свого життя, згадуючи всі подробиці;
7.Розповідати  по пам'яті зміст сюжетної картинки.
Показники розвитку мислення:
До шести років діти повинні:
1.Уміти  вибудовувати послідовність подій за серією сюжетних картинок і складати зв'язну розповідь;
2.Класифікувати  предмети в групи за певними ознаками (колір, форма, величина, призначення);
3.Підбирати  підходящі предмети один до одного, пов'язуючи їх між собою за змістом;
4.Знаходити зайвий предмет в группах предметів із спільною ознакою;
5.Розв’язувати  прості логічні задачі;
6.Вибудовувати  логічний ряд з фігур;
7.Порівнювати  два предмети між собою, називати, чим вони схожі і чим відрізняються один від одного;
8.Складати  розрізні картинки з 5-6 частин;
9.Будувати  пірамідку з 10 кілець з урахуванням їх величини;
10. Адекватно реагувати на гумористичні ситуації і зображення, жарти, загадки, гумористичні оповідання, розуміти їх прихований сенс.

Як навчити дитину любити читати

Книги - найкращі друзі людини. Читання допомагає розширити кругозір і сприяє розвитку вашої дитини. Однак, беручи до уваги величезну кількість розважальних засобів, таких як телебачення, мультики, СD / DVD і відеоігри, стало досить важким прилучити дітей до читання. Ось кілька корисних порад, які допоможуть Вам привчити вашу дитину до світу книг. 

Оточіть дітей книгами

Це один з кращих способів навчити вашу дитину любити читати. Розкладіть книги і журнали так, щоб їх було легко знайти. Нехай вони будуть доступні у вашому домі. Якщо ваша дитина виросте серед книг і бачачи, що її батьки - книголюби і захоплені читачі, їй буде цікаво випробувати це на собі. 
Нехай місце для книг буде виділено в  найсвітлішому місці. Журнали складіть в стопку, дитячі книги покладіть на стіл, барвисті і книги, що легко читаються, покладіть серед іграшок, кілька книг - в машину і кілька книг - в спальню. Присвятіть кут будинку книгам і зберіть бібліотеку. 
Коли ваша дитина буде оточена такою безліччю книг та журналів, звісно вона буде схильна до читання книг. Дошкільнята особливо люблять слухати історії. Цікаві книги в їхніх руках можуть зацікавити їх дізнатися багато чого про це. Так ви не тільки навчите дитину любити читати, але й берегти книги.

Дайте їм яскраві, барвисті книги

Діти люблять яскраві книги, а книги без картинок їх не цікавлять. Тому дайте їм книги, що містять в собі безліч різних барвистих ілюстрацій. Саме яскраві картинки викликають інтерес до читання і пізнавальності. 
В даний час, завдяки сучасним технологіям, видання книг зробило книги доступними. Багато можливостей для озвучування книг. Аудіо-книги - теж один з можливих варіантів для збудження інтересу до творів літератури. 

Казки чи історії на ніч

Один із найкращих способів прищепити любов дітей до книг - це читання перед сном. Діти з нетерпінням чекають історії, лежачи в ліжку. Якщо у Вас двоє дітей, попросіть старшого розповісти історію молодшому.

Читайте самі

Якщо ви не знаєте, як навчити дитину любити читати, то подайте їм приклад. Діти на підсвідомому рівні переймають звички у своїх батьків. Якщо у Вас є звичка читати, найімовірніше, що ваша дитина виросте книголюбом. Якщо Ви мало дивитеся телевізор, а в основному читаєте, будьте впевнені - те ж саме повторять ваші діти.

Дозвольте дітям самим вибирати книги

Дайте дитині з раннього віку познайомитися з книгами. Правильно буде з 3 років, і починайте вчити розуміти чарівні слова. Беріть з собою вашого малюка в бібліотеку або в книжковий магазин, давайте йому можливість вибирати книги.
При цьому, допоможіть дитині знайти правильний формат книги, перегорніть книгу разом. Поясніть їй, про що в ній пишуть. 
Для Вас і вашої дитини буде дивним відкриттям світ книг і його можливостей. Навчіть вибирати книгу і навіть вимагати купити її. Це буде прекрасною здоровою звичкою.

Дивіться відео, яке спонукає прочитати книгу

Привчити дітей до читання можна, використавши перегляд мотиваційного відео. Нехай відео буде надихаючим, міститиме в собі красиві картинки з глибоким посланням, яке ймовірно має більший вплив, ніж слова мами. Знайдіть веб-сайт, в якому є  цікаві відео, спеціально зроблені для дітей. Повірте, це буде хорошою точкою відліку для того, щоб почати розмову про читання книг. 
В усі часи книга була і буде показником рівня розвитку людини.

 

ТЕСТ КЕРНА-ЙІРАСИКА (ДІАГНОСТИКА ГОТОВНОСТІ ДО ШКОЛИ)

Тест виявляє загальний рівень психічного розвитку, рівень розвитку мислення, вміння слухати, виконувати завдання за зразком, довільність психічної діяльності.

Тест складається з 4-х частин:
• тест “Малюнок людини” (чоловічої фігури);
• копіювання фрази з письмових букв;
• змальовування точок.

Тест “Малюнок людини”

Завдання. “Тут (показується де) намалюй людину, як ти вмієш”. Під час малювання неприпустимо поправляти дитину (“ти забув намалювати вуха”), дорослий мовчки спостерігає.

Оцінювання

1 бал: намальована чоловіча постать (елементи чоловічого одягу), є голова, тулуб, кінцівки; голова з тулубом з’єднується шиєю, вона не повинна бути більшою за тулуб; голова менша за тулуб, на голові – волосся, можливий головний убiр, вуха; на обличчі – очі, ніс, рот; руки мають кисті з п’ятьма пальцями; ноги відігнуті (тобто є ступня або черевик); фігура намальована синтетичним способом (контур цільний, ноги і руки нiби ростуть з тулуба, а не прикріплені до нього).

2 бали: виконання всіх вимог, крім синтетичного способу малювання, або якщо присутній синтетичний спосіб, але не намальовані 3 деталі: шия, волосся, пальці; обличчя повністю є промальованим.

3 бали: фігура має голову, тулуб, кінцівки (руки і ноги намальовані двома лініями); можуть бути відсутніми: шия, вуха, волосся, одяг, пальці на руках, ступні на ногах.

4 бали: примітивний малюнок з головою і тулубом, руки і ноги не промальовані, можуть бути у вигляді однієї лінії.

5 балів: відсутність чіткого зображення тулуба, немає кінцівок; каракулі.

 

3

Копіювання фрази з письмових букв

Завдання. “Подивися, тут щось написано. Спробуй переписати так само тут (показати нижче написаної фрази), як зможеш”.

На аркуші напишіть фразу великими літерами, перша буква – велика: Він їв суп.

Оцінювання

• 1 бал: добре і повністю скопійований зразок; букви можуть бути трохи більшими нiж у зразку, але не в 2 рази; перша літера – велика; фраза складається з трьох слів, їх розташування на аркуші горизонтальне (можливо невелике відхилення від горизонталі).

 2 бали: зразок скопійовано розбірливо; розмір букв і горизонтальне положення не враховується (літери можуть бути більші, рядок може йти вгору або вниз).

• 3 бали: напис розбитий на три частини, можна зрозуміти хоча б 4 літери.

 4 бали: зі зразком збігаються хоча б 2 лiтери, розрізняється рядок.

• 5 балів: нерозбірливі каракулі, черкання.

 

1

Змальовування точок

Завдання. “Тут намальовані точки. Спробуй намалювати поруч такі ж”.

У зразку 10 точок знаходяться на рівній відстані одна від одної по вертикалі і по горизонталі.

Оцінювання

1 бал: точне копіювання зразка, допускаються невеликі відхилення від рядка або стовпця, зменшення малюнка, неприпустиме збільшення.

2 бали: кількість і розташування точок відповідають зразку, допускається відхилення до трьох точок на половину відстані між ними; точки можуть бути замінені кружечками.

3 бали: малюнок у цілому відповідає зразку, по висоті або ширині не перевищуе його більше, ніж у 2 рази; число точок може не відповідати зразку, але їх не повинно бути більше 20 і менше 7; допустимо розворот малюнка навіть на 180 градусів.

4 бали: малюнок складається з точок, але не відповідає зразку.

5 балів: каракулі, черкання.

 

2

Після оцінки кожного завдання всі бали сумуються. Якщо дитина набрала в сумі за всіма трьома завданнями:
• 3-6 балів – у неї високий рівень готовності до школи;
• 7-12 балів – середній рівень;
• 13 -15 балів – низький рівень готовності, дитина потребує додаткового обстеження інтелекту та психічного розвитку.

Взято із: mam.ua

 

Вхід на сайт

Моя кнопка
Сайт вчителя початкових класів С.М.Гури
Пошук
Годинник
Точний час Харків
Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Цей день в історії
Погода
booked.net
Рекомендую
Сайт творчої групи вчителів
 
Корисні кнопки
Освітній портал каталог сайтів Видавнича група «Основа» ІТЗО Академія інноваційного розвитку освіти Сервис онлайн тестирования Мастер-Тест



Інститут спеціальної педагогіки і психології НАПН України Відкрита група у Facebook "Інклюзивна освіта в Харківській області"
Архів записів

Copyright MyCorp © 2024